onsdag 4 maj 2011

Ångest inför hösten

Ja nu är sluttampen här på den här kursen. Det som är typiskt för våren att man anar att förändringarna i livet är oundvikliga. Måndagar och tisdagar som har varit öronmärkta för studier blir nu vanliga arbetsdagar.  Jag som  har missat alla arbetsagskonferenser vet att jag har 36 tisdagsmöten framför mig nästa läsår. Har jag nu fått den tillräckliga distansen för att kunna se saker lite på avstånd? Har jag utvecklat  insikten var jag måste lägga min stöt för att ändra och utveckla.  Blir dett rots allt  så att jag anpassar mig efter  några inledande  veckor på höstterminen .  Hur tänker ni mina kära kurskamrataer .Har ni råd för en hållbar utveckling ?

1 kommentar:

  1. Vad jag känner igen mig i dina tankar! Jag tänker att jag inte ska tänka på hösten, men tankarna dyker upp ändå. Jag känner igen oron för att all entusiasm och inspiration ska vara som bortblåst efter någon månad i det gamla vanliga. Jag tycker vi i gruppen kan fortsätta hålla kontakt via FB och fortsätta inspirera varandra!

    SvaraRadera