tisdag 5 oktober 2010

En förmiddag 5.oktober

Hur ska vi hjälpa att eleverna  får ordning på bildflödet som kastas över dem dagligen. Bildanalys kan vara ett hjälpmedel. Mats gjorde en genomgång av de begrepp som kan vara nyttiga som denotation och konnotation som galjonsfigurer.

Har någon bra tips om litteratur som anknyter sig till ämnet?

Att jag fick vara med på den dramatiska slutscenen i pjäsen TA mig kommer jag aldrig att glömma.


((((((((((((((((((((((((((((((((((( brandlarm)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Oj, det brinner nånstans här i huset. Det blir bäst att fortsätta blogga hemifrån

Diskussionen efter dramavövningen blev livlig. Jag hade tyckt att upplägget fungerade bra. Den här dramaövningen visade hur nära de olika konstformena är.varandra Vi var tvugna att tänka rumsligt när vi övade scenen.Vi jobbade fakiskt med inre bildr och vände dem utåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar